tingkatkan trafik!

banner

DIA Tahu Apa yang Terbaik untuk Saya..




Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi masih diberi kesempatan untuk mencoret sesuatu di blog untuk tatapan diri sendiri  serta para blogger..tersangat lah baik tuan belog ini.. satu bulan hanya mampu mencoret satu  post.. **pemalas betul nak hupdate....

Hampir 2 minggu bertugas di tempat baru dengan aura yang baru semangat yang baru..moga semangat terus dibara-bara selalu..Amin insyaAllah..Kita hanya mampu merancang ..tuhan yang menentukan segalanya..Apa yang ditetapkan olehnya adalah yang sebaiknya untuk kita Insyaallah.Saya selalu ingat akan pesanan guru saya yang mana :-
Kalau manusia tahu apa yang terbaik untuk dirinya, apa yang terbaik untuk orang-orang di sekelilingnya, apa yang terbaik untuk masa depannya… pasti manusia itu sentiasa gembira hidupnya tiada dugaan..tiada pengalaman..tiada pengajaran untuk dirinya.
Semua orang hanya mampu berusaha keras untuk cuba mendapatkan jawapan yang terbaik. Tetapi yang disusun oleh Allah SWT sahaja yang terbaik. Kalau jawapan salah itu yang kita dapat, itulah yang terbaik. 
Saya  pandang langit. kelihatan banyak bintang. Begitulah kesilapan-kesilapan kita wahai kawan… Banyak sekali. Tapi semuanya nanti akan menjadi bintang yang menunjukkan arah di waktu kita sesat, menerangi malam yang kelam dan menghiburkan hati kita diwaktu kita tidak tenteram. 
Yang penting kita tahu… kita sudah berusaha yang terbaik Kita sudah menolak, kita sudah menambah, sudah dikuasa tiga, empat dan lima… Kita juga sudah bahagikan.. kemudian kita darabkan.... dan orang-orang lain pun semuanya sudah berusaha yang terbaik.. 
Demikianlah kita manusia… selalu menyangka kita tahu.. tapi rupanya kita salah… 


"Secara zahirnya, kita melihat bahawa doa kita tidak makbul. Namun, hakikatnya Allah sudah gantikan doa kita itu dengan benda yang lebih baik yang tidak kita sedari. Tapi adakah berhenti berdoa adalah jalan yang terbaik? Sombongnya kita dengan Allah. Siap boleh merajuk-rajuk lagi. Allah baru uji kita sedikit, tapi mudah betul kita berputus asa. Janganlah berputus asa dengan rahmat dan pertolongan Allah kerana rahmat Allah itu sangat luas. Tak terkira luasnya."

Lagu yang sungguh indah...lirik sangat menyentuh kalbu




Bila kita sudah mendapatkannya baru kita tersentak, tersedar, lantas mengucapkan alhamdulillah  Allah telah menentukan yang terbaik untuk saya :)






1 comment:

aini shahroni said...

yah!
saya suka entri nie..
human always fogets to be thankful..

from ::Arkitek Hati::