tingkatkan trafik!

banner

oh kakak kandung!...


Assalammualaikum...
wah..wah..wah...
saya  kembali aktif  di alam belog 
sebabnyer cuti..
so buku pun cuti..hehehe...

kali nie saya nak pause dulu
cerita saya tentang explore journey...
saya nak bercerita tentang
picnic kami di batu layar...

sebelum saya ikut lawatan ke perak..
kami dengan beberapa kerat budak kelas teknologi
gi lah bersantai merehatkan minda
mandi-manda!..
yahhOO!..mandi..!!

nie Zaid dan Hasnel..cute kan mereka..haha
 Malam tu selepas semua
penat berenang-renang
kami pun duduk berborak-borak...
sambil "merelakan  "
nyamuk menyantap darah kami yang manis nie...
terima kasih !..cik nyamuk...
"habesss ko ganyang mak yang kuruss nie.".
hehe...

tiba-tiba Cik Zahid bersuara...

Zahid: "bestnyer andainya akak menjadi 'Kakak' Zahid kan?"

 diri ini yang sibuk dok
berperang dengan nyamuk
terkujat sebentar...

Tassyanatassya:"hah??.ko ko nie biar betol..."


Adik sayang kakak, kakak sayang adik..yeay!! adekah kita akan bergini jika kita menjadi sibling nanti??haha..

  
  Zahid: betol lah kak...lagi best kalo akak nie jadik akak Kandung zahid...

Sweet couple!....awak berdua sunggooh sweeet!...

**budak nie betul ker tak??..ohhh..mungkin
budak nie mamai barangkali al-maklum ler lame 
berendam dalam air tadi...


   Tassyanatassya: Zahid..zahid..buat lawak plakk..akak nie yang perangai macam budak-budak nie yang zahid pilih...haduss..memang tak masuk akal...

  tetibe terdengar zahid mengeluh alah~alah lembu en Zaid...
Zahid: hmmmmmmmm....

Pesanan Untuk En Zahid

Saya nie tak layak jadik kakak awak zahid!
habis lah nanti  kita perabih dengan  bergusti setiap hari....
hehe...

berginilah nasib anda bila ber"kakak" kan saya...so cepat2x angkat tangan surrender!..haha...


sedangkan adik saya nabilah
selalu mengeluh....
"malang betul hidup nie dapat kakak macam awak tasya"


***Pssst...kalo kita jadi adik beradik mst 
banyak benda yang boleh kita kongsi kan..
boleh tak kita kongsi merit En Zahid??hehehe











AN EVENING IN PARIS ?? EH ?? KELLIE"S CASTLE LAH...


Explore journey bersama geng-geng pengawas...
ke Perak...negeri penuh bersejarah...
byk jugak tempat yg we all's pergi...
tapi kali nie nak post Kellie Castle dulu.....


kenapa saya teruja sgt nak cerita tempat nie???
sebab tempat nie penuh dgn sejarah..
wah!,,memang bangga lah dah jejak ke sini..
hehe..kome-kome sume dah kesini belum??
hehe..
sekali pandang macam dah smpi Paris...
oh tidak!...sama sekali.
we all's still di m'sia..
haha..
Bangunan ni terletak kat  tepi jalan jer.
Simpang Pulai ke Batu Gajah...
Menarik bangunan peninggalan sejarah ni...

sebelum kami start..menerawang..kami pose dulu!...haha...






Bangunan ni di bina oleh William Kellie Smith seorang peladang getah terkemuka British. Apa yang menarik, bangunan Kellie's ni adalah bangunan pertama yang mempunyai lif yang pertama di Tanah Melayu... Walaubagaimanapun, bangunan ni tidak sempat disiapkan apabila Kellie Smith meninggal dunia... Jadi, apa yang kita lihat adalah bangunan yang belum siap di bina... 

nampak macam ape pokok nie??hehe..
 
credit to nina..i copy dari u tau!..haha

Runtuhan bangunan berwarna kuning tu adalah tempat tinggal keluarga Kellie's dan akan berpindah ke Kellie's castle apabila ianya siap di bina, dan gambar di atasnya adalah Kellie's Castle yang sedang di bina. Ha... Nak tau lagi sejarah dia baca kat sini meyh...


ini lah kami yang tak sudah..sudah berposing..hehe 
terserlah keriangan anda semua!...oh!..kenapa tiada saya??sebab i takot gayat....hehe





Nice View!....  
 
Lepas pegi Kellie's Castle ni...
We all's  pergi plak Gua Tempurung... 
Nanti saya cerita kemudian... 
Ni kiranya penjelajahan satu Perak lah..haha...




***Pssstt...Saya sudah berangan-angan nak shoot Post-Wedd Portraiture at Kellie’s Castle!!..hehe...
      semoga impian jadik kenyataan..! wahh!!...hahaha... 
        amcam Cik aisha dan cik  hawa