tingkatkan trafik!

banner

Hidup Umpama???


Saya kembali....
Setelah lama menyepi....!
haha..statement..sungguh tak boleh belah!...

Wah!.. bila log in  blog..macam- macam lah yg saya nampak..
cukup semua..tikus mondok..sawang lelabah..
yg paling best...
anak ayam mati kena lenyek pun ada..**&&%#

bukan sengaja saya nak tinggalkan awak en. blog,
saya giler bayang rindu kat awak,,
tp saya betul2x sibuk..nie..
**P.M pun kalah dengan awak tassya...
heee...

kawan baik saya, bagaikan puteri...
selalu jerk tanyer...

"kak...bila nak update blog??"
tersenyum simpuh saya mcm kerang busuk...

"tak sempat lah dik oii..hehehe..
tak pe kasik dia bersawang nanti kita sental sesame.."

saya sibuk bukan ape,
sibuk dgn homework+ assignment...
Saya sendiri  dah mcm nak muntah dan terbeliak bijik mata nih bila pandang...
aduhai ape lah nasib badan..
'terima jer lah...suap jer lah..'
haha..
belum lagi assignment dari
En.*****...
wah jgn cakap lah..
otak saya berkemungkinan jadik semakin...
*&%#@*&%@...
x berani lah den mau cakap...



oooohhh...bergini kah saya nanti.....
kita tunggu dan nantikan..haaa...

hidup oh hidup..kenapa lah kau bergitu sukar...
kenapa hidup tak  seindah  makan roti canai?..
nak makn tinggal order sje..haha...

hidup ni umpama apa??
ada kata roda...
laut lah..laksana bulan lah....
suka hati korang lah ....

yng penting pada saya hidup nie umpama Pensil...


kenapa umpama pensil??
korang bayangkan,
Bayangkan kita pinjamkan pada kawan kita sebatang pensel...

Kawan pertama pulangkan pensel dalam keadaan baik...Diasah pensel tu semula selepas digunakan. So, mesti kita letak terus pensel tu ke dalam kotak pensel kita.

Kawan kedua pulangkan pensel dalam keadaan matanya patah. So, mesti kita akan asah dulu pensel tu sebelum letak semula ke dalam kotak pensel kita...kan?

Kawan ketiga lak, pinjam n pulangkan dalam keadaan pensel tu patah dua...Last-last, kita marah kawan kita n buang je pensel tu ke dalam tong sampah...
 
apa  yang saya  nk cerita sebenarnya ni? haa...ni la kaitannya dalam kehidupan kita.

Kalau kita ni pulang pada Allah dalam keadaan yang baik, maka Allah akan letak kita di tempat yang baik iaitu Syurga.

Kalau kita pulang pada Allah dalam keadaan yang kotor, Allah tentu akan beri seksaan dahulu sebelum meletakkan kita ke tempat yang baik. Ibarat pensel yang dipinjam kawan kedua tadi. Kita kena asah dulu baru masukkan ke dalam pensil case kita.

Dan kalaulah kita ni pulang dalam keadaan dosa...tak sempat minta ampun dan bertaubat lak tu...Comfirm ke neraka la tempat kita ibarat kawan yang terakhir tadi tu, last2 pensel yang dipatahkan kawan kita tu kita buang je terus ke dalam tong sampah...
 
 



No comments: