tingkatkan trafik!

banner

Bermata empat....



Fenomena sekarang dunia  semakin canggih-manggih nie...
memaksa lebih ramai orang memakai cermin mata 
walaupun umur baru tak sampai tadika 
akibat terdedah dengan pandangan televisyen,
komputer serta buku hingga merosakkan mata secara tidak langsung.

Lagi-lagi budak-budak zaman sekarang semakin 'rajin'
* rajin ker?
menelaah buku serta mencari maklumat dalam internet 
serta membuat tugasan menggunakan komputer

tapi tak hairan lah kalau semakin ramai orang 
terpaksa menggunakan "teropong'' sekarang nie...
sebab ada yang lagi pelik,
nak tahu apa?
haah...
percaya tak kalau saya kata 
"ayam juga bercermin mata?"
hahaa,,,ayam pun ada masalah mata kan,
Ayam pun selalu guna komputer ker? 
hehe..

ayam berkaca mata??

 di China para petani memberikan kacamata bergaya John Lennon (vokalis The Beattles) kepada ayam jantan mereka untuk menjaga keamanan.

Eksperimen yang dilakukan di Chengdu, barat China, agar membuat  ayam tidak berkelahi satu sama lain di dalam kandang

"Kerana mereka dibiarkan untuk berkeliaran di siang hari, para ayam jantan akan selalu berkelahi satu sama lain, jadi kami menggunakan kacamata untuk mereka," ujar peternak Jiang Hau

"Ayam jantan kami sangat agresif. Mereka selalu berkelahi satu sama lain hingga menyebabkan cedera dan berdarah. Tapi sejak menggunakan kacamata ini, mereka jadi tidak boleh melihat ayam jantan lainnya sehingga kini mereka tenang dan tidak berisik," 

kacak ker jika bercermin mata?


ada juga berpendapat bercermin mata 
boleh merubah wajah seseorang tuu...betul ker?
                      ada jugak yang cakap, cermin mata membantu menaikkan seri wajah seseorang??.
 muka  menjadi lebih manis dan menarik bila memakai cermin mata.
oh jadi muka saya ada manis la yerk...
sebab saya pun bercermin mata...
*haha..sudah cik tassya...
jangan nak mengarut...
muka awak tetap bergitu walau pakai apa pun..
hihihi...

Bila tengok trend cermin mata sekarang,
macam-macam jenis ada...
kalau kita dok tetap pakai
cermin mata yang sama
katanya tak 'up to date'
tapi bila asek nak menukar...
"parah lah oii!..."


macam-macam patern ada...
korang just cakap jer nak yang bagaimana..
4 segi...3 segi..
yang tak ada segi pun ada....
heehee..


 *wargghh..yang nie nmpak manis laa

* tepek sini yerk simplytrisyia.blogspot.      
 dah terlalu banyak...
sampaikan dah tak tahu nak
buat pilihan.....
agak-agak laa..
satu hari nanti ada jugak trend
orang guna 
cermin mata goggles
dalam kehidupan seharian...



 *lawa jugak yerk...
heehe....

Y.E.S...!!!

jualan Y.E.S..year end sale bebehhhhhhhhhhhhhhhh!!!




yahoo!!..dia datang lagi!....

Salam 1 Malaysia....untuk para blogger!...
wah!.. saya suka,
mana tak nya..
waktu ni saya boleh dapatkan
apa yang saya mau dengan harga runtuh!....
runtuh!! tau!...hehe...

pandang kiri,pandang kanan...
semua kedai ada tepek 
potongan harga...
rambang mata ku....

oh,tergugat iman ku sedikit.!...

oh teruja gitu!....

setelah  seharian  berjalan-jalan....
*katanya window shopping...
setiap kedai dalam shopping mall disinggahnya...
tak cukup dengan tuu,,
tangan dok gatai-gatai pegang-pegang...
mulut pula semakin ramah bertanya...

"nie berapa yer kak?"

"lepas discount berapa ek?''

padahal..kocek masa tu tengah kering...
ada hati mau beli....


tapi yang satu nie,,....
saya dah jatuh hati sesangat padanya!!!...
bagaimana ini...??

price:Rm 95...haiiyakk!! belum ada fullus untuk si comel nie!!!..huhu...  


oh tidak!!..sy tak boleh ikut nafsu....
nafsu itu hasutan syaitan!....
jd saya mmbuat keputusan utk
meninggalkan si comel ini...
di tempatnya kembali..
huhuhu... 
*sgt kecewa waktu tu...

Tapi tak per...
saya x heran sgt pun,
saya kan nak kumpul duit... nak gi korea...
jumpa *si dia...hehehe..
*boleh ker?

* lee dong Wook said : boleh aje tassya!...hehe




 



takziah untuk mangsa nahas ngeri di Jalan Simpang Pulai-Cameron Highlands.


takziah di ucapkan untuk 
ke semua mangsa nahas  ngeri bas ekspress
 di Jalan Simpang Pulai-Cameron Highlands, semalam. 
 
 
REMUK...keadaan bas yang terbabit dalam nahas ngeri
di Jalan Simpang Pulai-Cameron Highlands, semalam.
 
Nie saya copy paste dekat
jer...
untuk informasi selanjutnya,
ketik link di atas tu yer, 


Kadang-kadang kita rasa kejadian seperti nie boleh di elakkan,
sedikit sebanyak kejadian nie boleh menimbulkan masalah kepada negara..
mana tidaknya...
berkemungkinan para pelancong dari luar  mula berfikiran bahawa
negara kita,Malaysia tidak selamat untuk di jadikan tempat perlancongan di sebabkan masalah sebegini...
Memang tak di nafikan,kejadian ini adalah takdir dari ilahi,
tapi kita sebagai manusia boleh mencuba sedaya-upaya mengelakkannya...
 
mayat mangsa nahas bergelimpangan
 

Dah hujung-hujung tahun ni, PDRM dah nak tutup rekod dan perangkaan kemalangan jalan raya dengan angka yang menurun untuk tahun 2010, 
tup-tup.. dengan hanya satu kemalangan saja angka dan perangkaan berubah mendadak naik sekelip mata. 
Haiyyak!..masih ingat tak kes bas pelancong jatuh gaung di Genting dulu? 
Sekarang bas pelancong jugak di Cameron pulak....
*aduhai..br berangan nak gi ke cameron highland ...
tp mmg jalan dia mengerikan berliku2..
tambah2 jalan ikut Tapah - Ringlet...huhu..


psstt**-ngeri dengar cerita macam ni,terui tukar planning tak mo gi cameron...
hihihi...

Happy birthday !!!


Dedicates exclusive 
to
my dear friend!..
fify Afiqah...

22.12.2010...
wah! rindu sama kak cik!...
dah 19 tahun kawan tasya nie...
tapi tetap cute darling!...
hehe...
tetiba teringat time celebrate birthday dulu..hehehe
bila mau celebrate lagi laling??hehe...

sayang sama kak cik sesangat!..
dah habis sekolah kan,bila mau kawen??hehe..


just want to wish you,,

May this year be your best ever!.
I hope all your birthday dreams and wishes come true.
Not just a year older, but a year better.
Here's to another year of experience.
A simple celebration, a gathering of friends; here is wishing you great happiness, a joy that never ends.
A birthday is just the first day of another 365-day journey around the sun. Enjoy the trip. 

 wah...tetiba jer..teringat time nie...
great memories 4 us!...

last-last.....
happy birthday kak cik!....
may ALLAH always bless U..

oh!..saya stress!!

haikk!!..awak pun stress macam saya ker?
 
sangat2 stress dan sedih..
cam nak nangis je..kenapa ni?
masa macam nie lah En.stress nak datang..
tak mau kasikk chance langsung!!..
nie yang mula nak marah ni...

arrgghhh!! mau menjerit...
tapi dalam hati je la..
Mau jerit kat luar malu..hehe..
kang jerit kat luar nanti tak pasal2 orang  cop
“Minah nie senget lah..” ..hahaa..
 
"apa yang stress cik tasya oii"?
oh..sangat la banyak!
huu..dan yang paling penting,
hidup yang stress! haih..
 

"ibu, saya stress!!.."
ibu jawb,
"alah muda2 sudah stress,cool sajer,
pi tolong ibu basuh kain + bersihkan  toilet mesti hilang stress tuu.."
arrgghh!!!..semakin stress tau!,,,
 
 
mana  saya nk sumbat kamu lagi en. buku...
otak saya sdah full skg nie...
 
 
Saya stress bila tengok byk  buku yang perlu
di tilik kembali!...
huhu...fening sudah otak nie..
naik serabut macam sabut kelapa daa...
haiyyakk!..
 
 
    arrgghh!!...sebab menunggu lah buat sy ber+ stress!!

 Semakin stress!..
tengok hospital!!...
nie yang stress tahap gaban!...
bukak calendar...
"got appointment ..bla..bla.."
'menci-menci'!!.tau!..huh..


 

kenapa awak muncul disaat saya tengah stress ni? 
tambah stress tau~...
saya mahu study dulu,
tulunnn la!..kenapa saya suka awak tapi saya jadi stress??
jawb2,
sepatutnya kalau dah suka, mesti la saya suka tengok awak kan? 
 saya tak suka macam ni...
saya teringat awak. x suka...x suka..!!
saya takut saya suka awak lebih dari  buku saya. 
saya takut saya sayang awak lebih dari  Allah. s.w.t
saya takut azab Allah... 
saya x nak luah dekat awak...
sebab x da kepentingan untuk diri saya dan awak. 
 x guna kalau bercinta sekarang. 
saya x nak habiskan masa muda belia saya yang comeyl nie dengan sia-sia. 
saya nak berjaya. lepas saya habis belajar saya bagitau awak boleh?
wah~...macam berani sajer...hehe
boleh la.....
saya kena belajar,belajar dan belajar!.
 
" huaahhuaa...macam mana nie wak??...makin fening nie..."
 

jadi bagi mengubati stress saya yang tahap nak bagai nie....
tau apa saya buat??
huhu....malu mau cakap....
tapi saya nk cakap jugak!!
"tengok cartoon teletubbiess..."
seberapa byk yang boleh...!!..
buat masa nie..cara tu boleh di pakai lagik..~~
hehehe..
Pooh,..awak sgt cute..lala,awak gediks laa....
Dipsy yng hitam...tinky winky,mcm mak-mak..
hehe.....

Ya Allah, berikanlah aku ketenangan supaya mudah untuk aku menuntut semua ilmu-ilmumu. Permudahkanlah segala urusanku di dunia mahupun di akhirat kelak. amin...