tingkatkan trafik!

banner

Tag dari Fexxa....



wah!!..saya kena tag lagi!!...


Dengan berbesar hati...
saya menerima nya!...
11 soalan yang di ajukan...
tapi tak per..
saya semangat nak menjawab..hehe...

soalannyer!!..
jeng-jeng-jeng...


1.BENDA YANG PENTING DALAM HIDUP??

ohh..semestinya my lappy,,
saya tak boleh mulakan rutin harian saya 
sebelum saya on my  laptop!..
oh,, laptop saya ada nama tau,
buccukk! name nye..
ngee...

2.BENDA YANG TERAKHIR YANG DIBELI MENGGUNAKAN DUIT SENDIRI??

huahuahua!!...
saya beli hard disk sendiri,,,
sebab abah dengan ibu tak mahu
bayarkan,,wah sedyh tau..
my fulluss,,terbang gitu jer..
300+ lagi..huhu..

3.TEMPAT/TEMA PERKAHWINAN??

oh,rasanya..
saya masih belum cukup umur untuk menjawab...
simpan sajer soalan ini yerk..
hehehe..

 4.NOVEL/BUKU/MAJALAH YANG BARU ANDA BELI??
 
novel Aa+Bb~hlovate..
Puas! walau duit ku  lesap!..hehe..


5.MANA LAGI MESRA,IBU/AYAH..??

Dua-dua..tak mahu pilih kasih...hehe..


6.ORANG YANG BETUL-BETUL NAK JUMPA DALAM HIDUP??

-Oh,semestinya Rasullulah..s.aw...
-saya nk jumpa si kacak Jeon Jin Ho..
tp dia nak jumpa saya ker??hehe..


7.ADAKAH ANDA BASUH BAJU SENDIRI??

 oh..tidak...
sebab 'pembantu jepun' ibu saya yang 
penat dok sental baju-baju saya...
kerja saya,menyidai sajaa...
hehe..
(betapa pemalasnya saya!..)

8. DIMANAKAH TEMPAT YANG BETUL-BETUL ANDA NAK PERGI??

-KOREA
(Nak jumpa si kacak tu lah..hehe)
-BOSTON.
kenapa tanya,nak bawak saya ke sana ker??..
hehe..

9.PILIH SATU ,PELUK/CIUM??

la..nak peluk sape?
nak cium sape?
malu lah nak pilih..
awak nak peluk/cium saya ker?
hehe...

10.JELASKAN SIFAT ORANG YANG MENGE"TAG" ANDA??

oh si cikfexxa tu ker??
-pipi dia comeyl..saya mau cubit pipi dia tu..
-semestinya baik!..
-warghh..nampaknya sy kena selalu
'bertapa' depan dia,sebab byk yng sy tak tau tentang dia!...

11.8 LAGU YANG SELALU DENGAR..??

      -Augustana-boston.. 

-hanyut -faizal Tahir

-Drowning-Backstreetboys

-Nothing on you-   bruno Mars

 -Florida-club's can handle me

jantung hatiku-Lyla

-Percaya padaku-Ungu.

-Falling in love Again-Usher,pitbull

orang yang saya mahu tag..

waeda ,    bintu nahl,


                                  

 

             



belajar bahasa Korea!....


Salam 1 malaysia!...
macam mana para blogger?
ada sihat tak hari nie..?
semoga dalam keadaan yang baik...

Entry saya kali nie nak 
cerita...
saya sudah pandai cakap korea!..haha..
walaupun hanya satu patah ...
tapi sy tetap bangga..hehe...
selalu tengok cerita korea,,tp tak tahu apa dia membebel..
nasib baik ada sari kata....hehe..

 wah!.. cerita nie sangat saya suka!...

yang nie lagi saya suka!..
"Jeon Jin Ho..kenapa awak hensem sgt?"
hehe..

Hari nie Mrs. Korea 
berborak dengan saya...
dengan muka terkulat-kulat...

"apa si korea nie bebel ekk..satu habuk pun x paham!" 




Haahh…bergini lah muka saya
Waktu itu..bila Mrs.korea tu bercakap….

“Mannaseo ban-gapsseumnida”
 “Mannaseo ban-gapsseumnida”

Rasenya ada dalam  7-8 kali
Dia dok sebut ayat yang sama…
Haiyyak!!..
Apa perlu saya buat nie?...
Nasib baik ada translator kat sebelah..
Dia terangkan kat saya,
“awak jawab ,
“mannaseo Bang-gap-sum-uda”
Saya yang 'bagai lembu di cucuk hidung' ikut jer
Walau tak faham maksudnya….
Hehe…

Sekarang baru saya tahu..
Mrs.korea cakap
 “Nice to mee you” jer…
Punya lah susah nak faham…
Hehehe…

Ok Mrs Korea!...awak ajar saya satu ,
Saya belajar 10 tau..
Tengok kat bawah nie…
Saya dah pandai cakap korea tau!..hehe..
(berlagak sikit!)

   ahn-nyong-ha-se-yo
Hello/Salam Sejahtera

ahn-nyong-i kah-se-yo
Selamat tinggal

“Ko-map-sum-ni-da”
Terima Kasih

Mi-an-ham-ni-da
Saya minta maaf..

Irumi-meoyeyo?
Siapa Nama awak?

chae iremen natasya imnida
Nama saya Natasya

Mossitta
Kacak…

Odiso osyosumnikka?”
Awak datang dari Negara mana?

Chon Malaysia salgo issumnida”
Saya datang dari Malaysia.

“Ne” - betul
“A-nio”
- salah


Agak susah nak belajar bahasa baru,
 tapi impossible is nothing kan…
tak cuba,kita tak tahu kan..
setakat nie  shj yang saya tahu..
kalau salah tolong betulkan yerk..
atau jika ada penambahan,
jom! kita kongsi bersama
..

 














Meh jawab servay....

Jalan-jalan jumpa 
satu blog yang buat entry servey...
rasa macam berminat lah...
semangat nak jawab nie...
Lalala~~

1) Apakah jenama telepon bimbit yg anda gunakan sekarang?
    a) Nokia
    b) iPhone
    c) Sony Ericsson
    d) Samsung
    e) LG
    f) HTC
    g) Blackberry
    h) Motorola
    i) CSL

Jawapan Saya dengan yakin-seyakin nya.....   A

2) Apakah jenama komputer riba yang anda gunakan sekarang?
   a) Acer
   b) Hp
   c) Dell
   d) Lenovo
   e) Sony
    f) Apple
   g) Compaq
   h) Fujitsu
   i) Toshiba
   j) MSI

Setelah membelek-belek komputer riba saya,rupanya saya menggunakan..... G


3) Apakah jenama kamera digital yang anda gunakan sekarang?
    a) Nikon
    b) Sony
    c) Casio
    d) Canon
    e) Kodak
    f) Samsung
    g) BenQ
    h) Panasonic
    i) Olympus
    j) Fujifilm
Mengikut  jenis kamera saya yang telah dibalunn.... oleh si pencuri yang dengki, adalah.....C


4) Apakah saluran jalur lebar yg anda gunakan sekarang?
    a) Streamyx
    b) P1
    c) Maxis
    d) Celcom
    e) Digi
     f) Yes
    g) Time
    h) Jaring
    i) U Mobile
    j) Tune Talk

Broadband yang saya gunakan sekarang adalah.... D
 

5) Apakah jenama pakaian yg anda selalu beli sekrang?
    a) Zara
    b) Padini/PDI
    c) CK
    d) AX
    e) Guess
     f) Adidas
     g) Levi's
     h) Prada
     i) D&G
     j) Romp
     k) Soda
      l) LV
     m) GAP 
Walaupun saya tak lah selalu beli barang yang branded ...selalu beli kat kaki 5 jer..hehe..
saya pilih  B

6) Di manakah restoran/cafe yg selalu anda singgah untuk makan?
    a) Starbuck
    b) Old Town White Cafe
    c) Mcdonald
    d) KFC
    e) Pizza hut
     f) Chiken Rice Shop
     g) Nando's
     h) Dunkin Donut
     i) Teppanyaki
     j) Sushi King
     k) Big Apple
     l) Secret Recipe.
 Selalu nya..saya lepak kat kedai mamak ja....tapi yang nie saya pilih... C

7) Di manakan gedung membeli belah yg selalu anda kunjungi?
    a) Tesco
    b) Jaya Jusco
    c) Giant
    d) Carrefour
    e) Pakson
    f) Clod Storage
    g) Mydin
    h) Metrojaya
    i) SOGO
    j) ISetan
    k) Ikea
 Saya pilih ...C

8)  Apakah saluran radio tempatan yg selalu anda dengar?
    a) HotFM
    b) EraFM
    c) SuriaFM
    d) SinarFM
    e) HitzFM
     f) RedFM
    g) ThrFM
    h) FlyFM
    i) MuzikFM
    j) KlasikNasionalFM
    k) XFM
    l) IKIMFM
   m) MIXFM
Saya dengan senang hatinya memilih......E 

9) Apakah saluran TV tempatan yg selalu anda tonton?
     a) TV1
     b) TV2
     c) TV3
     d) Ntv7
     e) 8TV
      f) TV9
      g) Astro Ria
      h) Astro Prima
      i) Astro Oasis
      j) Astro Citra
      k) Astro Warna
      l) Astro Ceria
     m) AFC 
Saya pilih.....C.. sebab channel tu ja yang terang kat rumah saya..hehe.....


10) Apakah jenama pewangi badan yg anda gunakan sekarang?
     a) Dunhill
     b) Burberrys
     c) Gucci
     d) Bvlgari
     e) Channel
     f) Calvin Klein
     g) Christian Dior
     h) Hugo
     i) Davidoff
     j) DKNY
     k) D&G
     l) Escada
     m) Estee Lauder
     n) Giorgio Armani
     o) Lacoste
     p) Lancome
     q) Tommy Hilfiger
     r) Versace
   s) Ralp Lauren
saya guna .....H.

11) Apakah jenis bahan bacaan yang anda selalu baca?
     a) Remaja
     b) Media Hiburan
     c) Mangga
     d) Intrend
     e) Wanita
      f) Pesona Pengantin
     g) Hai
     h) Pa & Ma
     i) Maskulin
     j) Majalah PC
     k) Impiana
     l) Arena Bola Sepak
     m) Nona
     n) URTV
     o) Majalah Saji
     p) Mastika
     q) Novel
Saya suka........Q
 
saya dah jawab semua 
soalan servay itu...
Agak-agak boleh dapat tak 
souvenir tu??
hehehe...
hnhhhh


you are sweet blogger like candy


ohhh..!!! terliur i tau!.. tengok candy nie...
macam nak gigit+ jilat-jilat...
hehehehe...
oppss.. saya sudah mula merepek!..maaf yerk...

hari nie! saya dapt award... dari 
seorang blogger comeyl lagi manis...
(puji.. sebab di kasik sy award!)..hehehe...

Terima Kasih Daun keladi cik fexxa...
lain kali kasik lagi yerk...hehe..
tp ada syarat yang perlu saya tunaikan!...
apa dia??..
kejap2x...

haahh!..nie dia...
senang lah....
bak pisang goreng panas cecah sambal kicap.!..
wow! so mubless!!

  1. menjadi follower blog :sudah bah!
  2. tampal award :ada nampak?
  3.  WAJIB mulakan title entry dengan nama(YOU ARE SWEET BLOGGER LIKE CANDY):done!
  4. TAG 5 blogger 
tarra..!!..nie dia!...





ok sudah siap....
masa untuk menikmati sweet candy!...
hehehe..