tingkatkan trafik!

banner

Mari Mengundi .....

Hai gengs!....

ohh terkujat saya sebentar.....nak tau kenapa?..bukak jer kotak shoutmix td semua bg wish "thniah.."..good luck"....dalam hati kenapa eh, saya  dah menang ker untuk  Contest Blog Pilihan Malaysia 2010??

Tuan BBPM saya tempek sini yerk..hehe..






Oohh..rupanya tidakk,,,,
saya hanya baru tersenarai dalam 
Senarai Awal Blog baru 2010...
ohh itu pun dah buat saya teruja tahap kritikal...
hehehe...
maunya tidak...
pertama kali join nie...

Dengan semangat yang berkobar-kobar...
macam masuk Akademi Fantasia..
hehehe..
Saya nak ajak kawan-kawan untuk
Afundi lah saya...
Klik kat sini...bawah nie...
klik cepat!...(kalau tak gigit kang!..hehe)
 
 Walaupun saya tau...Ada blog yang lebih hebat dari saya..
tp saya mau cuba jugak!...
hehehe,,
Mari Mengundi!!...


Amacam? bolehkan,tolong saya,vote untuk saya...sokong saya..hehe
bunyi macam memintak-mintak...tp memang saya 
tengah mintak belas kasihan korang nie..hihi..
ok Ingat yer!..
Pilihan 3 no.94...
Nanti bila undian tu mula buka,
korang hanya akan di beri kotak kosong 
untuk di letakkan no. Tuan punya blog yerk..
Jadi tulis lah 
No.94...
kalo korang masih tak faham
cara-cara undian blog pergi kat sini
 hehe.. 

Jadi kepada semua calon-calon,,
jom sama-sama kita "berkempen"
 selamat berkempen yerk!!...

Ohh..sebelum terlupa saya mau 
Ucap terima kasih daun Keladi 
hehehe...
harap-harap x serik buat contest macam nie!..

 



Kalau Berpacaran.....

Kalau berpacaran
Memang banyak pantang larang
Menjaga susila
Ibu bapa adik abang
Apabila berdua
Carilah tempat yang terang
Agar tidak pula
Mencuba aksi terlarang... 
  Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayang..
.



Oppss!..ini sudah lebih....Jangan tiru aksi ini yerk "meNosa" tau!..hehe


 Rabu lalu, saya keluar dengan Abah saya.Smbil abah saya memandu dan saya pula  dudukk 'bersenang-lenang' disebelah lagak bagaikan "big-boss"...(opPss..terlebih sudah!) mendengar radio.Ohh..sangat bosan ketika itu!..Tahu siaran radio apa yang berputar? bukan Hitz.fm  atau hot.fm malah era.fm jauh sekali...Abah saya pasang Klasik.fm!..ohh...sungguh klasik lagu-lagu tu..huahuhu....


Kemudian tangan saya mula 'menggatai"..hehe..
terus saya tukar beralih ker Hitz.fm!...
Tu siaran kegemaran saya!...
Saya tahu abah mula panas tu,
saya buat tak tahu saja..hehe...
 
Kemudian Abah mula bersuara..... 
      Abah: Apa pasal tukar-tukar radio tu,Abah bukan paham cakap orang putih ni.Lagu dia lagi lah tak pernah dengar.buat sakit kepala sajer.tukar balik lah....
   Tasya: Alah Klasik tu lagilah...lagu ngantuk-ngantuk..tak suka lah.....
  
   Abah; Yang penting kepala tak sakit relaks saja....Tukar hot.fm boleh,yang lain tak boleh....

Haiyyakk!..siaran radio pun boleh jadik gaduh dua-beranak nie..hehehe..Terus saya tukar ker siaran Hot.fm.Tiba-tiba berkumandang lah lagu "kalau berpacaran"

abah saya bersoal lagi,

   Abah: Saper yang nyanyi lagu ni Tasya?
  Tasya:Alah..kalau beri tau pun abah bukan kenal..

  Abah:  Lagu nie bagus untuk kamu,ingat!..kalau berpacaran tu mesti mau ingat...jangan ikut nafsu...nanti setan datang hasut kamu...macam lagu nie...

 Tasya:Haikk?? kita pulak...tak pandai lah kita nak berpacar-pacar..Tasya terui kawen aja..hehe..

 Abah:kat depan kata tidak..belakang mana abah nampak.....

terdiam saya...
Addussshhh....Saya terkena sama abah .hihi...padan muka saya!..berdas-das abah balas..hehe..

 Ini pesanan tuk abah...hehe....(macam lah abah bw di blog saya..hehe..)


"abah, saya belum mau berpacaran lagi...belajar pun tak habis lagi.Kalau ada pun,cuma pandang-pandang jer..kenyit mata sikit..hihikk.....''

Kreatif Atau ??


Cuba Korang perhatikan gambar ni..
gambar ni diambil pada tempat dan waktu yang tepat. 
Ada sesetengahnya kreatif dan lucu..hehe..
tidakk ada kena-mengena antara yang hidup mahu 
pun yang sudah tiada...Yer..
awal-awal saya ingatkan..hehe
sekadar untuk berkongsi...






Oh..yang nie sila abaikan yerk...hehe



macam-macam boleh buat 
zaman sekarang nie...
hehehe....


Blog Baru 2010 (pilihan)



Wah! saya bergitu bersemangat bila 
membuat satu kategori untuk blogger-blogger baru 
yang mula berkecipung dalam bidang nie,
Saya sebagai salah seorang blogger tu teruja untuk menyertai!...


Ok,saya mula dalam bidang ini pada 
bulan May2010.
Masa tu tengah bosan-bosan tak da kerja,
tangan nie gatai-gatai picit sana sini sampai lah 
terbaca satu blog cik akak sorang nie,faraina989
terui minat nak cuba-cuba...

Entry pertama saya kan saya main hentam 
ikut hati saya saja....hentah-hentah orang pun x baca...
hehe....
tarikh entry saya yang pertama adalah
khamis, Jun 17.2010
Tajuknya....



Kepada blogger-blogger baru jom lah join mcam saya...
tak payah susah-susah...
tekan kat sini saja,
Ikut syarat-syarat yang ditetapkan...
done!....
Itu saja......
Kicikkk punya hal!....

Petua Mencapai Doa Mustajab...

Berikut adalah 9 petua dari Rasulullah untuk mencapai doa mustajab:-

1.Anas bin Malik meriwayatkan bahawa
Rasulullah bersabda:
"Doa ketika Azan dan Iqamat tidak akan ditolak"


2.Rasulullah bersabda:
"ALLAh akan turun ke langit dunia setiap malam iaitu sepertiga malam yang terakhir  seraya 
berfirman :"Sesiapa yang berdoa kepada-ku,maka aku akan menerima 
permintaannya dan sesiapa yang meminta keampunan daripada-ku,maka aku akan mengampuninya"







3. Abu hurairah meriwayatkan bahawa rasulullah bersabda:
"Tiga orang yang tidak ditolak doanya iaitu pemimpin yang adil,
Orang yang berpuasa ketika dia berbuka dan ornag yang dianiaya,ALLAH mengangkat
doa-doa itu ke awan dan pintu-pintu langit di buka".


4.Ibnu Abbas meriwayatkan bahawa rasulullah bersabda:
"aku dilarang membaca Al-Quran ketika rukuk dan sujud.
Waktu yang paling dekat antara Tuhan-nya dan hamba 
adalah ketika sujud,maka perbanyakanlah doa ketika itu" 

credit to mrnajeb


5.hadith abu hurairah r.a,
Nabi s.a.w bersabda:
"Jika kamu mendengar ayam jantan berkokok,pohonlah kurnia dari ALLAH
kerana sesungguhnya binatang itu melihat malaikat"
"dan Jika kamu mendengar keldai memekik,
pohonlah perlindungan daripada ALLAH daripada godaan
kerana binatang tersebut melihat syaitan".

6.Ubadah bin As-Shamit berkata bahawa rasulullah bersabda:
"sesiapa yang bangun pada malam hari dan memohon doa ,maka doanya akan dimakbulkan"
dan apabila dia berjaga malam dan melakukan qiamulail,mka solatnya akan diterima ALLAH".


7.Ata bin Rabah berkata,rasulullah bersabda;
"Sesiapa membaca surah Yassin pada permulaan hari 
maka segala hajatnya akan dipenuhkan"

8.Hadis dari Abu Hurairah,rasulullah bersabda:
"Doa seseorang itu akan di kabulkan selagi dia tidak terburu-buru berkata:
'Aku berdoa,tetapi tidak dimakbulkan.'"


9.Hadis dari Abu Hurairah:
rasulullah memperkatakan tentang hari jummat.Lalu baginda bersabda:
''Pada hari jumaat itu ada suatu saat.Bila mana 
seseorang muslim itu berdoa,memohon sesuatu kepada ALLAH,
pasti ia akan dianugerahkan apa yang dipohonnya itu."

 dengan Hati yang penuh rendah diri ,saya ingin mengajak kawan-kawan dan juga diri saya sendiri 
untuk sentiasa mengambil peluang  memohon keampunan  dan limpahan dari ALLAH sementara pintu taubat masih terbuka dan umur masih muda ini.Insya-Allah,kita akan dapat limpahan rahmat daripada-Nya.


Jadi mulai dari hari ni saya bertekad
tidak akan melakukan hal yang biasa saya lakukan,
tabiat buruk nie...jangan tiru yerk kawan-kawan,
"menjampi-serapah ayam jiran saya yang selalu bernyanyi di waktu pagi"...hehe
Tapi itu ayam bertina yang selau mau bertelur...hehe