tingkatkan trafik!

banner

Kalau Berpacaran.....

Kalau berpacaran
Memang banyak pantang larang
Menjaga susila
Ibu bapa adik abang
Apabila berdua
Carilah tempat yang terang
Agar tidak pula
Mencuba aksi terlarang... 
  Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayang..
.



Oppss!..ini sudah lebih....Jangan tiru aksi ini yerk "meNosa" tau!..hehe


 Rabu lalu, saya keluar dengan Abah saya.Smbil abah saya memandu dan saya pula  dudukk 'bersenang-lenang' disebelah lagak bagaikan "big-boss"...(opPss..terlebih sudah!) mendengar radio.Ohh..sangat bosan ketika itu!..Tahu siaran radio apa yang berputar? bukan Hitz.fm  atau hot.fm malah era.fm jauh sekali...Abah saya pasang Klasik.fm!..ohh...sungguh klasik lagu-lagu tu..huahuhu....


Kemudian tangan saya mula 'menggatai"..hehe..
terus saya tukar beralih ker Hitz.fm!...
Tu siaran kegemaran saya!...
Saya tahu abah mula panas tu,
saya buat tak tahu saja..hehe...
 
Kemudian Abah mula bersuara..... 
      Abah: Apa pasal tukar-tukar radio tu,Abah bukan paham cakap orang putih ni.Lagu dia lagi lah tak pernah dengar.buat sakit kepala sajer.tukar balik lah....
   Tasya: Alah Klasik tu lagilah...lagu ngantuk-ngantuk..tak suka lah.....
  
   Abah; Yang penting kepala tak sakit relaks saja....Tukar hot.fm boleh,yang lain tak boleh....

Haiyyakk!..siaran radio pun boleh jadik gaduh dua-beranak nie..hehehe..Terus saya tukar ker siaran Hot.fm.Tiba-tiba berkumandang lah lagu "kalau berpacaran"

abah saya bersoal lagi,

   Abah: Saper yang nyanyi lagu ni Tasya?
  Tasya:Alah..kalau beri tau pun abah bukan kenal..

  Abah:  Lagu nie bagus untuk kamu,ingat!..kalau berpacaran tu mesti mau ingat...jangan ikut nafsu...nanti setan datang hasut kamu...macam lagu nie...

 Tasya:Haikk?? kita pulak...tak pandai lah kita nak berpacar-pacar..Tasya terui kawen aja..hehe..

 Abah:kat depan kata tidak..belakang mana abah nampak.....

terdiam saya...
Addussshhh....Saya terkena sama abah .hihi...padan muka saya!..berdas-das abah balas..hehe..

 Ini pesanan tuk abah...hehe....(macam lah abah bw di blog saya..hehe..)


"abah, saya belum mau berpacaran lagi...belajar pun tak habis lagi.Kalau ada pun,cuma pandang-pandang jer..kenyit mata sikit..hihikk.....''

2 comments:

aNa d'sKoDenG said...

ngeh ngeh....dengar tuhhh pesan abah

bisikan hati said...

hahaa...itu bukan pesanan kak...macam amaran..hehehe..