tingkatkan trafik!

banner

Bermata empat....



Fenomena sekarang dunia  semakin canggih-manggih nie...
memaksa lebih ramai orang memakai cermin mata 
walaupun umur baru tak sampai tadika 
akibat terdedah dengan pandangan televisyen,
komputer serta buku hingga merosakkan mata secara tidak langsung.

Lagi-lagi budak-budak zaman sekarang semakin 'rajin'
* rajin ker?
menelaah buku serta mencari maklumat dalam internet 
serta membuat tugasan menggunakan komputer

tapi tak hairan lah kalau semakin ramai orang 
terpaksa menggunakan "teropong'' sekarang nie...
sebab ada yang lagi pelik,
nak tahu apa?
haah...
percaya tak kalau saya kata 
"ayam juga bercermin mata?"
hahaa,,,ayam pun ada masalah mata kan,
Ayam pun selalu guna komputer ker? 
hehe..

ayam berkaca mata??

 di China para petani memberikan kacamata bergaya John Lennon (vokalis The Beattles) kepada ayam jantan mereka untuk menjaga keamanan.

Eksperimen yang dilakukan di Chengdu, barat China, agar membuat  ayam tidak berkelahi satu sama lain di dalam kandang

"Kerana mereka dibiarkan untuk berkeliaran di siang hari, para ayam jantan akan selalu berkelahi satu sama lain, jadi kami menggunakan kacamata untuk mereka," ujar peternak Jiang Hau

"Ayam jantan kami sangat agresif. Mereka selalu berkelahi satu sama lain hingga menyebabkan cedera dan berdarah. Tapi sejak menggunakan kacamata ini, mereka jadi tidak boleh melihat ayam jantan lainnya sehingga kini mereka tenang dan tidak berisik," 

kacak ker jika bercermin mata?


ada juga berpendapat bercermin mata 
boleh merubah wajah seseorang tuu...betul ker?
                      ada jugak yang cakap, cermin mata membantu menaikkan seri wajah seseorang??.
 muka  menjadi lebih manis dan menarik bila memakai cermin mata.
oh jadi muka saya ada manis la yerk...
sebab saya pun bercermin mata...
*haha..sudah cik tassya...
jangan nak mengarut...
muka awak tetap bergitu walau pakai apa pun..
hihihi...

Bila tengok trend cermin mata sekarang,
macam-macam jenis ada...
kalau kita dok tetap pakai
cermin mata yang sama
katanya tak 'up to date'
tapi bila asek nak menukar...
"parah lah oii!..."


macam-macam patern ada...
korang just cakap jer nak yang bagaimana..
4 segi...3 segi..
yang tak ada segi pun ada....
heehee..


 *wargghh..yang nie nmpak manis laa

* tepek sini yerk simplytrisyia.blogspot.      
 dah terlalu banyak...
sampaikan dah tak tahu nak
buat pilihan.....
agak-agak laa..
satu hari nanti ada jugak trend
orang guna 
cermin mata goggles
dalam kehidupan seharian...



 *lawa jugak yerk...
heehe....

No comments: