tingkatkan trafik!

banner

belajar bahasa Korea!....


Salam 1 malaysia!...
macam mana para blogger?
ada sihat tak hari nie..?
semoga dalam keadaan yang baik...

Entry saya kali nie nak 
cerita...
saya sudah pandai cakap korea!..haha..
walaupun hanya satu patah ...
tapi sy tetap bangga..hehe...
selalu tengok cerita korea,,tp tak tahu apa dia membebel..
nasib baik ada sari kata....hehe..

 wah!.. cerita nie sangat saya suka!...

yang nie lagi saya suka!..
"Jeon Jin Ho..kenapa awak hensem sgt?"
hehe..

Hari nie Mrs. Korea 
berborak dengan saya...
dengan muka terkulat-kulat...

"apa si korea nie bebel ekk..satu habuk pun x paham!" 




Haahh…bergini lah muka saya
Waktu itu..bila Mrs.korea tu bercakap….

“Mannaseo ban-gapsseumnida”
 “Mannaseo ban-gapsseumnida”

Rasenya ada dalam  7-8 kali
Dia dok sebut ayat yang sama…
Haiyyak!!..
Apa perlu saya buat nie?...
Nasib baik ada translator kat sebelah..
Dia terangkan kat saya,
“awak jawab ,
“mannaseo Bang-gap-sum-uda”
Saya yang 'bagai lembu di cucuk hidung' ikut jer
Walau tak faham maksudnya….
Hehe…

Sekarang baru saya tahu..
Mrs.korea cakap
 “Nice to mee you” jer…
Punya lah susah nak faham…
Hehehe…

Ok Mrs Korea!...awak ajar saya satu ,
Saya belajar 10 tau..
Tengok kat bawah nie…
Saya dah pandai cakap korea tau!..hehe..
(berlagak sikit!)

   ahn-nyong-ha-se-yo
Hello/Salam Sejahtera

ahn-nyong-i kah-se-yo
Selamat tinggal

“Ko-map-sum-ni-da”
Terima Kasih

Mi-an-ham-ni-da
Saya minta maaf..

Irumi-meoyeyo?
Siapa Nama awak?

chae iremen natasya imnida
Nama saya Natasya

Mossitta
Kacak…

Odiso osyosumnikka?”
Awak datang dari Negara mana?

Chon Malaysia salgo issumnida”
Saya datang dari Malaysia.

“Ne” - betul
“A-nio”
- salah


Agak susah nak belajar bahasa baru,
 tapi impossible is nothing kan…
tak cuba,kita tak tahu kan..
setakat nie  shj yang saya tahu..
kalau salah tolong betulkan yerk..
atau jika ada penambahan,
jom! kita kongsi bersama
..

 














4 comments:

rms said...

ahn-nyong-ha-se-yo miss tassya

+akufobia+ said...

memang la paling suka dating kan.haha.

bisikan hati said...

ms rms....ahn-nyong-ha-se-yo mr.rms.....hehe

+akufobia+..wah kesukaan yerk gelakkan sy..hehe...
writting error lah...blogg nie selalu dengki dengan saya...hehe

novembertwelth said...

dah folow. mne shoutbox? linksaye.. atmaanaqisya.blogspot.com