tingkatkan trafik!

banner

orang kata......

Orang selalu kata.."saya kuat"

itu orang kata.sebaliknya bagi saya..saya lemah dengan keadaan saya.itu faktanya,Saya mudah menangis!saya mudah emosi!saya mudah jatuh tersungkur!.itu sebenarnya saya!...

orang cakap saya hebat!sebab tak mahu tunjukkan penyakit saya

itu kata awak...belum tentu pada saya.Sebenarnya saya malu pada diri saya.saya tak suka lihat orang sedih dengan keadaan saya.Itu membuatkan saya bertambah lemah.

Orang cakap "tabahlah dalam menghadapi ujian"...

Ia betul kata awak!..itu ujian dari Allah bukan??.kita sebagai hamba hanya perlu redha.Tp saya selalu terfikir,boleh kah saya merasa kehidupan seperti awak??..adakah itu bermakna saya tidak bersyukur dgn apa yang saya ada?...

Ibu saya selalu pesan,"Tasya,aper pun yang berlaku semua dah ditetapkan oleh ALLAh!..Jika ALLAH mengjhendaki pasti terjadi!

Saya tidak mampu membalas.sebab kata-kata ibu saya 100% benar!.tetapi ada satu yang ingin saya tanyakan ibu,tapi sukar untuk saya ungkapkan,bagaimana dengan masa depan saya?Tidakkah ini hanya membuang masa jika saya terus menunggu?bagaimana dengan pelajaran saya nanti?bagaimana nasib saya nanti,sekarang saja pelajaran saya sudah tertangguh!...;(

Abah saya selalu cakap,"tak pa lah tasya,abah masih mampu tanggung kamu,kamu jangan risau."

Ta Abah!.terima kasihkerana sanggup menanggung saya.Dari hati kecil saya,saya mahu berbakti sama abah.saya mahu abah lihat kejayaan saya!.saya mahu berjaya macam kawan-kawan saya.Saya mahu tunjukkan bahwa saya juga boleh berjaya macam kakak dan abang saya.

Ayat yang selalu diungkapkan teman saya kepada saya"Jangan sedih,kami semua akan selalu support kamu"

saya hanya mampu tersenyum sambil angguk!.tp sebenarnya kawan,hati saya sudah sedih dengan unkapan awak kamu tadi.saya terlalu lemah untuk berdamping dengan kamu semua.Saya teramat sedih kerna tidak dapat duduk belajar bersama kalian!...

Orang cakap."sampai hati saya tidak memberitahu keadaan sebenar saya kepadanya...

saya terus menangis,Andai awak tahu,saya sebenarnya tidak kuat untuk diri saya bagaimana saya mahu bercerita dengan awak.saya tak kuat melihat awak terus mengkasihani saya.saya cemburu lihat awak lebih baik dari saya!.kerana itu saya sukar bagi saya berkongsi dengan awak.Cukuplah sekadar awak tau saya sedang di uji.

Kawan-kwan dan guru sAya berpesan,"tasya,kalau awak rasa sedih,ceritalah pada kami agar kesedihan itu dapat dikongsi"

Terima kasih kawan /guru.saya amat menghargai!terima kasih atas dukungannya.tapi pada saya,jika saya terus mengadu nasib kepada kalian,saya aakn lebih beremosi.biarkan lah saya menghadapinya sendiri.saya juga khuatir! jika saya terus mengadu nasib kepada kalian mungkin kalian semua akan terus bersimpati dengan saya.itu akan membuat saya menjadi lemah.terima kasih kawan!...

Kawan-kawan!...ini yang ingin saya katakan.saya tidak kuat untuk kalian,kata-kata saya sebenarnya bukan menggambar diri saya sebenarnya.Saya sebenarnya lemah mudah tersungkur!..itu realitinya...Mohon Agar ALLAH AZZa_Wajjalla sentiasa melimpahi kesabaran yang teguh dalam diri saya.Mohon ditetapkan keimanan agar tetap redha dengan segala ujian nya Amin....~~

No comments: