tingkatkan trafik!

banner

Macam-Macam......

Salam 1Malaysia!!....
Entry kali nie kan...nak citer pasal ragam-ragam manusia..hahaha..Selasa lepas saya pergi appoinment di PPUKM.biasalah,hidup dengan rawatan memang x boleh lepas dari appoinment hospital.bak kata abah saya hospital 2 macam rumah ke2 saya..haha.
Pagi tu lepas habis sarapan dengan kak nina,saya pergilah appointment tu dengan keseorangan.huhu..tp x pe lah,semalamnya saya dah susahkan dia..hihi!..satu hari dia x masuk kerja nak selesaikan pblem saya coz result chromosome study sy "di hilangkan!"..hilang You!...dah 2 kali I buat tau!..hampeh!habihkan darah ja cucuk tang sana cucuk tang sini.Tapi kali ni saya skip dulu citer tu saya mau citer yang nie dulu...hehehe...

Jam:8.00am
tempat:Neuorosurgery klinik....
saya duk sorang-sorang di satu sudut sambil mendengar lagu yng korang tengah dengar nie+ baca buku..sambil mulut dok sibuk kunyah kacang,tetibe datang sorang makcik nie...
"dik mak cik dok sebelah boleh?
aku pun angguk tanda boleh sambil buat senyum-senyum kambing..hehe x boleh jawab sebab mulut tengah penuh time tu.Punya lah banyak tempat duduk yang kosong sebelah aku yang terpencil ni juagak yang dia nak duduk.musykhil-musykhil.kemudian dia tanya soalan lagi kat saya...
agak-agak doktor panggil pukul baper yer?
saya jawab,
Selalunya dalam pukul 9.30am-10.00am tu dia dah start panggil,,
Makcik :ooh lambat lagi lah yer...

aku senyum sajer...

Mak cik:Aarhh..dik,,kalau gitu adik tengok-tengok lah dulu brooch- brooch nie dulu...dari korea ni dik.kat sini x dak jual sepeket RM 15 amek 2 cik kasik Rm30...




OOh patutlah...skrang baru saya tau ada udang disebalik batu rupenya..Giler kentang la mak cik tu! Satu beg U dia keluarkan,macam-macam lah yang keluar.haik....ada jugak orang macam nie,kat mana-mana pun boleh buat bussiness.hebat!..aku pun dengan muka yang agak-agak sopan +cute cubas jugak belek-belek..(sekadar amek hati..*kuing~kuing)..Pastu aku jawab...

Tassya:terima Kasih yer Cik..rasenye x kot...lain kali lah yer..sekarang x rase nak beli..
tersenyum-senyum aku.kira macam bodek ler,takot kang dia kecik hati pulak..hihi..

Mak cik: ooh, tak pe lah dik..lain kali yer..
kemudian dia kemas kembali segala brooch yang dia bawak ke dalam beg tu balik..pahtu tau apa jadik......

Mak cik:...uuuuhhhhh!!!..panas nyer kat sini,air cond pun macam x rase jer..x panas ker dik?
dia ajukan soalan pd saya,saya senyum juga pada dia..

Tassya:Biasa jer,x lah rase panas sgt...(senyum lagi)
Mak cik :ehh panas lah...mak cik alih tempat dulu lah..mak cik ni ada migrain,kang x pasal-pasal pengsan pulak..Cik galih dulu yerk...

Aku senyum dan mengangguk.tanda ia.dalam hati..terdetik,agaknyer mak cik nie terasa hati kot aku x beli.hihi...;)
Saya menghantar pandangan ke arah mak cik tadi,kemudian dia duduk pula dekat sebelah perempuan x jauh dari tempat duduk saya...'rase-rasenyer mcm mau mula operasi bisness dia...geli hati aku tengok mak cik nie.Habis satu klinik dia ber'tawaf"...carik pelanggan...hihi...dalam hati penasaran.."mak cik ni sebenarnya sakit ker x eh,gaya macam sihat saja..."...hihihi=)

No comments: