tingkatkan trafik!

banner

Harimau berjaya membaham Garuda!!!.

haahh!!!baru terbeliak bijikk
 mata garuda tuuu.






Tahniah Malaysia!!.. atas kejayaan ini!,,,
semangat skuad yang jitu dan sokongan dari para peminat...
membuat kemenangan berpihak kepada Malaysia....
Hidup 1 malaysia!
terbukti kami tak guna ''laser-laser'' yerk....
tak guna ''dukun-dukun dari siam '' pun yerk...
''Ultraman jepun'' pun kami tak main....hehe...
even supporter kami tak ramai kat 
stadium Bungkarno tu,
tapi  
Harimau Malaya tetap juara!...




Tahniah kepada para pemain....
*terutama Khairul Fahmi Che Mat a.k.a Apek...
wah,,comeyl nyer dia bila marrah..hehe..
oppss!! terlebih sudah...
pada pendapat saya Fahmi penjaga gol Malaysia terbaik!!..
anda pulak??
sila komen yerk..

Ingatkan  si Khairul Fahmi cedera tadi,
nasib baik setelah tangapan bola dengan
melompat diasak oleh 3 pemain Indonesia
 hehe...
ibu kita pun sorak untuk fahmi jugakk tau!.
haha... 


Sekali lagi Tahniah untuk
Sekuad Harimau Malaya!!...
wah!..gembiranya saya!...
  Malaysia jadi Juara
Pasukan negara kita sudah buktikan

Malaysia mampu bersaing di persada antarabangsa
Semoga lebih banyak kejayaan terus dicipta...

Amin...!..

*Lepas nie butik Al-Ikhsan lakuu.. habiss laa!..
orang mahu beli jersi Malaysia...!..
hehe











Malaysia Vs indonesia...


copet dr pak cik google...


Sekarang nie semua orang dok cerita pasal 
bola...
pergi warung Pak Akub nasi lemak dengar orang soseh-soseh pasal bola...

"malaysia ganyang Indon 3-0.."

Singgah  top-up minyak..
dengar si en.bangla dok gossip pasal bola..

"tambii,,itu garuda kena baham semalam...."


Tersirap darah saya!...
**cewah,,,
bila baca surat khabar hari nie mengatakan 
''kekalahan indonesia adalah disebabkan Malaysia..."
Kes laser men'laser ...
Dan pasal hal tu, peminat Indonesia tak boleh menerima kenyataan yang pasukan mereka kalah
dengan pasukan Malaysia. Kalah 3-0 pulak tu!.
Diorang kutuk Malaysia kaw-kaw punya.

Haiyyak!....
terima lah kenyataan yang rezeki berpihak pada kita,Malaysia....
*tahniah Malaysia!
 Kat tempat lain pun ada gak orang main laser-laser ni..
Tak kecoh pun macam sekarang,,.....


pinjam lagikk yerk..



dengar-dengar...
orang seberang tu nak balas dendam atas kemenangan kita...
 saya ada terbaca berita nie...
ketik link bawah nie..
dengar sedikit "daring" kan,

wah-wah!...nak laser pasukan kami yerk..


baca jangan tak baca!....


 Coli Julia perez menanti Malaysia..

 

wah-wah!...marah sangat nampak??...
biasa lah adat bertanding ada kalah ada menang...

 Asal Malaysia menang jer.. kaitkan dgn laser.
Pada hal, gol yang dicetak bukannya dengan pertolongan laser.


"Please accept the fact lah....''

Tahniah! untuk pasukam Harimau Malaya!...teruskan perjuangan anda!..truskan rentak permainan mcm semalam di indonesia nanti...malaysia menang bukan kerana lazer tp kerana penyokong sebagai pemain ke 12 ...  

Final Second Leg akan bermain di Stadium Bung Karno. 
Of course  insiden 'laser.melaser'  akan berlaku!. 
siapa yang nak dipersalahkan?
sama-sama kita tunggu yerk...
 
 
"Wa memang angin dengan GoalKeeper Garuda!... 
orang lain pun kene laser gak. rilekss je. 
 
lu pehal nak stop game plak"...
**maaf yerk..ter-xtra emosi pulakkss...
ngee...
 








Bermata empat....



Fenomena sekarang dunia  semakin canggih-manggih nie...
memaksa lebih ramai orang memakai cermin mata 
walaupun umur baru tak sampai tadika 
akibat terdedah dengan pandangan televisyen,
komputer serta buku hingga merosakkan mata secara tidak langsung.

Lagi-lagi budak-budak zaman sekarang semakin 'rajin'
* rajin ker?
menelaah buku serta mencari maklumat dalam internet 
serta membuat tugasan menggunakan komputer

tapi tak hairan lah kalau semakin ramai orang 
terpaksa menggunakan "teropong'' sekarang nie...
sebab ada yang lagi pelik,
nak tahu apa?
haah...
percaya tak kalau saya kata 
"ayam juga bercermin mata?"
hahaa,,,ayam pun ada masalah mata kan,
Ayam pun selalu guna komputer ker? 
hehe..

ayam berkaca mata??

 di China para petani memberikan kacamata bergaya John Lennon (vokalis The Beattles) kepada ayam jantan mereka untuk menjaga keamanan.

Eksperimen yang dilakukan di Chengdu, barat China, agar membuat  ayam tidak berkelahi satu sama lain di dalam kandang

"Kerana mereka dibiarkan untuk berkeliaran di siang hari, para ayam jantan akan selalu berkelahi satu sama lain, jadi kami menggunakan kacamata untuk mereka," ujar peternak Jiang Hau

"Ayam jantan kami sangat agresif. Mereka selalu berkelahi satu sama lain hingga menyebabkan cedera dan berdarah. Tapi sejak menggunakan kacamata ini, mereka jadi tidak boleh melihat ayam jantan lainnya sehingga kini mereka tenang dan tidak berisik," 

kacak ker jika bercermin mata?


ada juga berpendapat bercermin mata 
boleh merubah wajah seseorang tuu...betul ker?
                      ada jugak yang cakap, cermin mata membantu menaikkan seri wajah seseorang??.
 muka  menjadi lebih manis dan menarik bila memakai cermin mata.
oh jadi muka saya ada manis la yerk...
sebab saya pun bercermin mata...
*haha..sudah cik tassya...
jangan nak mengarut...
muka awak tetap bergitu walau pakai apa pun..
hihihi...

Bila tengok trend cermin mata sekarang,
macam-macam jenis ada...
kalau kita dok tetap pakai
cermin mata yang sama
katanya tak 'up to date'
tapi bila asek nak menukar...
"parah lah oii!..."


macam-macam patern ada...
korang just cakap jer nak yang bagaimana..
4 segi...3 segi..
yang tak ada segi pun ada....
heehee..


 *wargghh..yang nie nmpak manis laa

* tepek sini yerk simplytrisyia.blogspot.      
 dah terlalu banyak...
sampaikan dah tak tahu nak
buat pilihan.....
agak-agak laa..
satu hari nanti ada jugak trend
orang guna 
cermin mata goggles
dalam kehidupan seharian...



 *lawa jugak yerk...
heehe....

Y.E.S...!!!

jualan Y.E.S..year end sale bebehhhhhhhhhhhhhhhh!!!




yahoo!!..dia datang lagi!....

Salam 1 Malaysia....untuk para blogger!...
wah!.. saya suka,
mana tak nya..
waktu ni saya boleh dapatkan
apa yang saya mau dengan harga runtuh!....
runtuh!! tau!...hehe...

pandang kiri,pandang kanan...
semua kedai ada tepek 
potongan harga...
rambang mata ku....

oh,tergugat iman ku sedikit.!...

oh teruja gitu!....

setelah  seharian  berjalan-jalan....
*katanya window shopping...
setiap kedai dalam shopping mall disinggahnya...
tak cukup dengan tuu,,
tangan dok gatai-gatai pegang-pegang...
mulut pula semakin ramah bertanya...

"nie berapa yer kak?"

"lepas discount berapa ek?''

padahal..kocek masa tu tengah kering...
ada hati mau beli....


tapi yang satu nie,,....
saya dah jatuh hati sesangat padanya!!!...
bagaimana ini...??

price:Rm 95...haiiyakk!! belum ada fullus untuk si comel nie!!!..huhu...  


oh tidak!!..sy tak boleh ikut nafsu....
nafsu itu hasutan syaitan!....
jd saya mmbuat keputusan utk
meninggalkan si comel ini...
di tempatnya kembali..
huhuhu... 
*sgt kecewa waktu tu...

Tapi tak per...
saya x heran sgt pun,
saya kan nak kumpul duit... nak gi korea...
jumpa *si dia...hehehe..
*boleh ker?

* lee dong Wook said : boleh aje tassya!...hehe




 



takziah untuk mangsa nahas ngeri di Jalan Simpang Pulai-Cameron Highlands.


takziah di ucapkan untuk 
ke semua mangsa nahas  ngeri bas ekspress
 di Jalan Simpang Pulai-Cameron Highlands, semalam. 
 
 
REMUK...keadaan bas yang terbabit dalam nahas ngeri
di Jalan Simpang Pulai-Cameron Highlands, semalam.
 
Nie saya copy paste dekat
jer...
untuk informasi selanjutnya,
ketik link di atas tu yer, 


Kadang-kadang kita rasa kejadian seperti nie boleh di elakkan,
sedikit sebanyak kejadian nie boleh menimbulkan masalah kepada negara..
mana tidaknya...
berkemungkinan para pelancong dari luar  mula berfikiran bahawa
negara kita,Malaysia tidak selamat untuk di jadikan tempat perlancongan di sebabkan masalah sebegini...
Memang tak di nafikan,kejadian ini adalah takdir dari ilahi,
tapi kita sebagai manusia boleh mencuba sedaya-upaya mengelakkannya...
 
mayat mangsa nahas bergelimpangan
 

Dah hujung-hujung tahun ni, PDRM dah nak tutup rekod dan perangkaan kemalangan jalan raya dengan angka yang menurun untuk tahun 2010, 
tup-tup.. dengan hanya satu kemalangan saja angka dan perangkaan berubah mendadak naik sekelip mata. 
Haiyyak!..masih ingat tak kes bas pelancong jatuh gaung di Genting dulu? 
Sekarang bas pelancong jugak di Cameron pulak....
*aduhai..br berangan nak gi ke cameron highland ...
tp mmg jalan dia mengerikan berliku2..
tambah2 jalan ikut Tapah - Ringlet...huhu..


psstt**-ngeri dengar cerita macam ni,terui tukar planning tak mo gi cameron...
hihihi...

Happy birthday !!!


Dedicates exclusive 
to
my dear friend!..
fify Afiqah...

22.12.2010...
wah! rindu sama kak cik!...
dah 19 tahun kawan tasya nie...
tapi tetap cute darling!...
hehe...
tetiba teringat time celebrate birthday dulu..hehehe
bila mau celebrate lagi laling??hehe...

sayang sama kak cik sesangat!..
dah habis sekolah kan,bila mau kawen??hehe..


just want to wish you,,

May this year be your best ever!.
I hope all your birthday dreams and wishes come true.
Not just a year older, but a year better.
Here's to another year of experience.
A simple celebration, a gathering of friends; here is wishing you great happiness, a joy that never ends.
A birthday is just the first day of another 365-day journey around the sun. Enjoy the trip. 

 wah...tetiba jer..teringat time nie...
great memories 4 us!...

last-last.....
happy birthday kak cik!....
may ALLAH always bless U..

oh!..saya stress!!

haikk!!..awak pun stress macam saya ker?
 
sangat2 stress dan sedih..
cam nak nangis je..kenapa ni?
masa macam nie lah En.stress nak datang..
tak mau kasikk chance langsung!!..
nie yang mula nak marah ni...

arrgghhh!! mau menjerit...
tapi dalam hati je la..
Mau jerit kat luar malu..hehe..
kang jerit kat luar nanti tak pasal2 orang  cop
“Minah nie senget lah..” ..hahaa..
 
"apa yang stress cik tasya oii"?
oh..sangat la banyak!
huu..dan yang paling penting,
hidup yang stress! haih..
 

"ibu, saya stress!!.."
ibu jawb,
"alah muda2 sudah stress,cool sajer,
pi tolong ibu basuh kain + bersihkan  toilet mesti hilang stress tuu.."
arrgghh!!!..semakin stress tau!,,,
 
 
mana  saya nk sumbat kamu lagi en. buku...
otak saya sdah full skg nie...
 
 
Saya stress bila tengok byk  buku yang perlu
di tilik kembali!...
huhu...fening sudah otak nie..
naik serabut macam sabut kelapa daa...
haiyyakk!..
 
 
    arrgghh!!...sebab menunggu lah buat sy ber+ stress!!

 Semakin stress!..
tengok hospital!!...
nie yang stress tahap gaban!...
bukak calendar...
"got appointment ..bla..bla.."
'menci-menci'!!.tau!..huh..


 

kenapa awak muncul disaat saya tengah stress ni? 
tambah stress tau~...
saya mahu study dulu,
tulunnn la!..kenapa saya suka awak tapi saya jadi stress??
jawb2,
sepatutnya kalau dah suka, mesti la saya suka tengok awak kan? 
 saya tak suka macam ni...
saya teringat awak. x suka...x suka..!!
saya takut saya suka awak lebih dari  buku saya. 
saya takut saya sayang awak lebih dari  Allah. s.w.t
saya takut azab Allah... 
saya x nak luah dekat awak...
sebab x da kepentingan untuk diri saya dan awak. 
 x guna kalau bercinta sekarang. 
saya x nak habiskan masa muda belia saya yang comeyl nie dengan sia-sia. 
saya nak berjaya. lepas saya habis belajar saya bagitau awak boleh?
wah~...macam berani sajer...hehe
boleh la.....
saya kena belajar,belajar dan belajar!.
 
" huaahhuaa...macam mana nie wak??...makin fening nie..."
 

jadi bagi mengubati stress saya yang tahap nak bagai nie....
tau apa saya buat??
huhu....malu mau cakap....
tapi saya nk cakap jugak!!
"tengok cartoon teletubbiess..."
seberapa byk yang boleh...!!..
buat masa nie..cara tu boleh di pakai lagik..~~
hehehe..
Pooh,..awak sgt cute..lala,awak gediks laa....
Dipsy yng hitam...tinky winky,mcm mak-mak..
hehe.....

Ya Allah, berikanlah aku ketenangan supaya mudah untuk aku menuntut semua ilmu-ilmumu. Permudahkanlah segala urusanku di dunia mahupun di akhirat kelak. amin...

Tag dari Fexxa....



wah!!..saya kena tag lagi!!...


Dengan berbesar hati...
saya menerima nya!...
11 soalan yang di ajukan...
tapi tak per..
saya semangat nak menjawab..hehe...

soalannyer!!..
jeng-jeng-jeng...


1.BENDA YANG PENTING DALAM HIDUP??

ohh..semestinya my lappy,,
saya tak boleh mulakan rutin harian saya 
sebelum saya on my  laptop!..
oh,, laptop saya ada nama tau,
buccukk! name nye..
ngee...

2.BENDA YANG TERAKHIR YANG DIBELI MENGGUNAKAN DUIT SENDIRI??

huahuahua!!...
saya beli hard disk sendiri,,,
sebab abah dengan ibu tak mahu
bayarkan,,wah sedyh tau..
my fulluss,,terbang gitu jer..
300+ lagi..huhu..

3.TEMPAT/TEMA PERKAHWINAN??

oh,rasanya..
saya masih belum cukup umur untuk menjawab...
simpan sajer soalan ini yerk..
hehehe..

 4.NOVEL/BUKU/MAJALAH YANG BARU ANDA BELI??
 
novel Aa+Bb~hlovate..
Puas! walau duit ku  lesap!..hehe..


5.MANA LAGI MESRA,IBU/AYAH..??

Dua-dua..tak mahu pilih kasih...hehe..


6.ORANG YANG BETUL-BETUL NAK JUMPA DALAM HIDUP??

-Oh,semestinya Rasullulah..s.aw...
-saya nk jumpa si kacak Jeon Jin Ho..
tp dia nak jumpa saya ker??hehe..


7.ADAKAH ANDA BASUH BAJU SENDIRI??

 oh..tidak...
sebab 'pembantu jepun' ibu saya yang 
penat dok sental baju-baju saya...
kerja saya,menyidai sajaa...
hehe..
(betapa pemalasnya saya!..)

8. DIMANAKAH TEMPAT YANG BETUL-BETUL ANDA NAK PERGI??

-KOREA
(Nak jumpa si kacak tu lah..hehe)
-BOSTON.
kenapa tanya,nak bawak saya ke sana ker??..
hehe..

9.PILIH SATU ,PELUK/CIUM??

la..nak peluk sape?
nak cium sape?
malu lah nak pilih..
awak nak peluk/cium saya ker?
hehe...

10.JELASKAN SIFAT ORANG YANG MENGE"TAG" ANDA??

oh si cikfexxa tu ker??
-pipi dia comeyl..saya mau cubit pipi dia tu..
-semestinya baik!..
-warghh..nampaknya sy kena selalu
'bertapa' depan dia,sebab byk yng sy tak tau tentang dia!...

11.8 LAGU YANG SELALU DENGAR..??

      -Augustana-boston.. 

-hanyut -faizal Tahir

-Drowning-Backstreetboys

-Nothing on you-   bruno Mars

 -Florida-club's can handle me

jantung hatiku-Lyla

-Percaya padaku-Ungu.

-Falling in love Again-Usher,pitbull

orang yang saya mahu tag..

waeda ,    bintu nahl,


                                  

 

             



belajar bahasa Korea!....


Salam 1 malaysia!...
macam mana para blogger?
ada sihat tak hari nie..?
semoga dalam keadaan yang baik...

Entry saya kali nie nak 
cerita...
saya sudah pandai cakap korea!..haha..
walaupun hanya satu patah ...
tapi sy tetap bangga..hehe...
selalu tengok cerita korea,,tp tak tahu apa dia membebel..
nasib baik ada sari kata....hehe..

 wah!.. cerita nie sangat saya suka!...

yang nie lagi saya suka!..
"Jeon Jin Ho..kenapa awak hensem sgt?"
hehe..

Hari nie Mrs. Korea 
berborak dengan saya...
dengan muka terkulat-kulat...

"apa si korea nie bebel ekk..satu habuk pun x paham!" 




Haahh…bergini lah muka saya
Waktu itu..bila Mrs.korea tu bercakap….

“Mannaseo ban-gapsseumnida”
 “Mannaseo ban-gapsseumnida”

Rasenya ada dalam  7-8 kali
Dia dok sebut ayat yang sama…
Haiyyak!!..
Apa perlu saya buat nie?...
Nasib baik ada translator kat sebelah..
Dia terangkan kat saya,
“awak jawab ,
“mannaseo Bang-gap-sum-uda”
Saya yang 'bagai lembu di cucuk hidung' ikut jer
Walau tak faham maksudnya….
Hehe…

Sekarang baru saya tahu..
Mrs.korea cakap
 “Nice to mee you” jer…
Punya lah susah nak faham…
Hehehe…

Ok Mrs Korea!...awak ajar saya satu ,
Saya belajar 10 tau..
Tengok kat bawah nie…
Saya dah pandai cakap korea tau!..hehe..
(berlagak sikit!)

   ahn-nyong-ha-se-yo
Hello/Salam Sejahtera

ahn-nyong-i kah-se-yo
Selamat tinggal

“Ko-map-sum-ni-da”
Terima Kasih

Mi-an-ham-ni-da
Saya minta maaf..

Irumi-meoyeyo?
Siapa Nama awak?

chae iremen natasya imnida
Nama saya Natasya

Mossitta
Kacak…

Odiso osyosumnikka?”
Awak datang dari Negara mana?

Chon Malaysia salgo issumnida”
Saya datang dari Malaysia.

“Ne” - betul
“A-nio”
- salah


Agak susah nak belajar bahasa baru,
 tapi impossible is nothing kan…
tak cuba,kita tak tahu kan..
setakat nie  shj yang saya tahu..
kalau salah tolong betulkan yerk..
atau jika ada penambahan,
jom! kita kongsi bersama
..

 














Meh jawab servay....

Jalan-jalan jumpa 
satu blog yang buat entry servey...
rasa macam berminat lah...
semangat nak jawab nie...
Lalala~~

1) Apakah jenama telepon bimbit yg anda gunakan sekarang?
    a) Nokia
    b) iPhone
    c) Sony Ericsson
    d) Samsung
    e) LG
    f) HTC
    g) Blackberry
    h) Motorola
    i) CSL

Jawapan Saya dengan yakin-seyakin nya.....   A

2) Apakah jenama komputer riba yang anda gunakan sekarang?
   a) Acer
   b) Hp
   c) Dell
   d) Lenovo
   e) Sony
    f) Apple
   g) Compaq
   h) Fujitsu
   i) Toshiba
   j) MSI

Setelah membelek-belek komputer riba saya,rupanya saya menggunakan..... G


3) Apakah jenama kamera digital yang anda gunakan sekarang?
    a) Nikon
    b) Sony
    c) Casio
    d) Canon
    e) Kodak
    f) Samsung
    g) BenQ
    h) Panasonic
    i) Olympus
    j) Fujifilm
Mengikut  jenis kamera saya yang telah dibalunn.... oleh si pencuri yang dengki, adalah.....C


4) Apakah saluran jalur lebar yg anda gunakan sekarang?
    a) Streamyx
    b) P1
    c) Maxis
    d) Celcom
    e) Digi
     f) Yes
    g) Time
    h) Jaring
    i) U Mobile
    j) Tune Talk

Broadband yang saya gunakan sekarang adalah.... D
 

5) Apakah jenama pakaian yg anda selalu beli sekrang?
    a) Zara
    b) Padini/PDI
    c) CK
    d) AX
    e) Guess
     f) Adidas
     g) Levi's
     h) Prada
     i) D&G
     j) Romp
     k) Soda
      l) LV
     m) GAP 
Walaupun saya tak lah selalu beli barang yang branded ...selalu beli kat kaki 5 jer..hehe..
saya pilih  B

6) Di manakah restoran/cafe yg selalu anda singgah untuk makan?
    a) Starbuck
    b) Old Town White Cafe
    c) Mcdonald
    d) KFC
    e) Pizza hut
     f) Chiken Rice Shop
     g) Nando's
     h) Dunkin Donut
     i) Teppanyaki
     j) Sushi King
     k) Big Apple
     l) Secret Recipe.
 Selalu nya..saya lepak kat kedai mamak ja....tapi yang nie saya pilih... C

7) Di manakan gedung membeli belah yg selalu anda kunjungi?
    a) Tesco
    b) Jaya Jusco
    c) Giant
    d) Carrefour
    e) Pakson
    f) Clod Storage
    g) Mydin
    h) Metrojaya
    i) SOGO
    j) ISetan
    k) Ikea
 Saya pilih ...C

8)  Apakah saluran radio tempatan yg selalu anda dengar?
    a) HotFM
    b) EraFM
    c) SuriaFM
    d) SinarFM
    e) HitzFM
     f) RedFM
    g) ThrFM
    h) FlyFM
    i) MuzikFM
    j) KlasikNasionalFM
    k) XFM
    l) IKIMFM
   m) MIXFM
Saya dengan senang hatinya memilih......E 

9) Apakah saluran TV tempatan yg selalu anda tonton?
     a) TV1
     b) TV2
     c) TV3
     d) Ntv7
     e) 8TV
      f) TV9
      g) Astro Ria
      h) Astro Prima
      i) Astro Oasis
      j) Astro Citra
      k) Astro Warna
      l) Astro Ceria
     m) AFC 
Saya pilih.....C.. sebab channel tu ja yang terang kat rumah saya..hehe.....


10) Apakah jenama pewangi badan yg anda gunakan sekarang?
     a) Dunhill
     b) Burberrys
     c) Gucci
     d) Bvlgari
     e) Channel
     f) Calvin Klein
     g) Christian Dior
     h) Hugo
     i) Davidoff
     j) DKNY
     k) D&G
     l) Escada
     m) Estee Lauder
     n) Giorgio Armani
     o) Lacoste
     p) Lancome
     q) Tommy Hilfiger
     r) Versace
   s) Ralp Lauren
saya guna .....H.

11) Apakah jenis bahan bacaan yang anda selalu baca?
     a) Remaja
     b) Media Hiburan
     c) Mangga
     d) Intrend
     e) Wanita
      f) Pesona Pengantin
     g) Hai
     h) Pa & Ma
     i) Maskulin
     j) Majalah PC
     k) Impiana
     l) Arena Bola Sepak
     m) Nona
     n) URTV
     o) Majalah Saji
     p) Mastika
     q) Novel
Saya suka........Q
 
saya dah jawab semua 
soalan servay itu...
Agak-agak boleh dapat tak 
souvenir tu??
hehehe...
hnhhhh